De Workshops

De kinderen bereiden hun acts voor in workshops geschikt voor basisschoolleerlingen van alle leeftijden. Hierbij werken ze met de volgende elementen: theater, improvisatie, mime, slapstick, en clownerie!

De Workshops en Acts

De acts

Tijdens de acts staan de basisschoolkinderen zelf op het podium voor hun medeleerlingen! Hiervoor repeteren ze in groepen (ingedeeld door theater op school) tijdens de workshops, waar ze dezelfde technieken leren als door mime-spelers en clowns worden gebruikt om hun publiek te boeien, zoals slapstick en improvisatie. Onder begeleiding van een docent en een trainer van Theater op School maken de kinderen zich deze technieken eigen, om deze in de acts op verschillende manieren te combineren, en een spetterende show op te voeren!
mexico

De Workshops en Acts

Workshops

Tijdens de theaterdag biedt Theater op School workshops aan, waarin de kinderen kennismaken met een mengelmoes van vijf verschillende podiumkunsten, stuk voor stuk geschikt voor basisschoolkinderen van alle leeftijden!

Theater icoontje

Bij de workshops waar theater in verwerkt is, leren de kinderen hoe ze een paar zinnen uit een script om kunnen zetten in hilarische personages! In combinatie met andere podiumkunsten als improvisatie, ligt de hele basisschool in een deuk als de leerlingen hun stukje opvoeren.

Improvisatie

Improvisatie icoon
Bij improvisatie ligt de nadruk op het on the spot inspelen op onvoorbereide gebeurtenissen, en dat is ook precies wat de basisschoolkinderen leren in de workshops waar improvisatie bij betrokken is. Tijdens deze acts spelen ze op creatieve wijze in op situaties zodra de kans zich voordoet, waardoor het publiek ligt te gieren!

Mime

Mime icoon
De kinderen leren dat stemgeluid niet nodig is om een leuk verhaal te vertellen tijdens de workshops waar met mime gewerkt wordt. Met gebaren en bewegingen vertellen de leerlingen een verhaal zonder een woord uit te brengen, terwijl de rest van het publiek op de basisschool zijn lachen niet meer in kan houden!

Slapstick

Slapstick icoon
De leerlingen die workshops doen met slapstick, zijn tijdens hun act nog grappiger dan Mr. Bean met de situaties waar ze in belanden! De kinderen leren hoe ze met fysieke humor en expres overdreven gebaren het publiek doen schateren tot ze erbij neervallen.

Clownerie

Clownerie icoon
De leerlingen die in hun workshop leren over clownerie leren op speelse wijze hoe ze met humoristische gebaren, kleurrijke kostuums en een levendige interactie het publiek op de basisschool kunnen betoveren, waardoor zelfs de meest norse docent in lachen uitbarst!