Voorstellingen

Educatieve voorstelling

Pestkop, hou nou eens op!

Het gaat weer goed met Martijn. Hij heeft geen buikpijn meer en ook geen hoofdpijn. Hij slaapt weer goed en gaat eindelijk weer met plezier naar school. Martijn is niet ziek geweest, maar hij werd gepest. Maar waarom werd hij gepest??? Dat weet hij zelf niet. Martijn is een gewone jongen: niet te dik, niet te dun, niet te groot, niet te klein, niet te mooi, niet te lelijk, geen held en geen slappeling. Maar toch: de kinderen van zijn andere school vonden Martijn anders en daarom werd hij gepest. Het werd zo erg dat hij van school verhuisd is.

Pestkop, hou nou eens op! is een voorstelling die wil laten zien hoeveel pijn het kan doen en wat je voelt als je gepest wordt. Dit verhaal wordt afgewisseld met lichtvoetige, humoristische sketches. De voorstelling laat zien dat als je gepest wordt je dat niet stil moet houden. Als je met je ouders en je leerkrachten over je probleem praat kan dat zeker helpen. Jij mag zijn wie je bent, net als ieder ander! De voorstelling vertelt ook over de pesters, de meelopers en de zwijgers. Wie zijn zij, en hoe kunnen zij de situatie veranderen?

Leeftijd: van 8 t/m 12 jaar
Familievoorstelling

Wie Wie Oui!?

Martin is een vreemde, waar hij ook gaat. In zijn zoektocht naar wie hij is, verandert hij in een musicus, een tennisser, een fietser …  Wat wil hij zijn!? Hoe kan hij iemand worden!? Uit deze totale chaos komt uiteindelijk een nieuwe identiteit naar boven, waarin ieder kind zich herkent.

Wie Wie Oui is een spannend verhaal met korte onderdelen. Tijdens het spel wordt absurditeit werkelijkheid. Martin Forget speelt met thema s als vriendschap, eigenwaan, onzekerheid en dromen.

Leeftijd: van 4 t/m 12 jaar
Kindervoorstelling

DAT MAG NIET!

Het is 15.30 uur, Martin is net terug van school. Hij pakt een zak chips. Hij gaat op de bank liggen, en dat met zijn schoenen nog aan! Ineens hoort Martin een stem: “Martin”, roept zijn vader, “geen schoenen op de bank!!! Je weet het … DAT MAG NIET!”. Dan doet Martin de computer aan … “Maaaaartiiiiiin! DAT MAG OOK NIET!”.

Wat mag eigenlijk wel? Wanneer mag je nou eens doen wat je zelf wil? Dat kan alleen als er geen ouders in de buurt zijn …

Leeftijd: van 4 t/m 12 jaar