Overige Informatie

Wilt u een Theaterdag organiseren op uw basisschool? Hier vindt u alle informatie over prijzen, locatie, decor, materialen en kostuums.

Alle activiteiten van het theaterproject vinden in principe plaats op school.

• Bij Goed en bij Slecht Weer:
    • Bij goed weer kunnen de introductievoorstelling, de repetities en de voorstelling buiten plaatsvinden.
    • Bij slecht weer kunnen de repetities plaatsvinden in de klaslokalen en de introductievoorstelling en de afsluitende voorstelling in een gymzaal of aula.
  • Uitwijken naar een Grotere Ruimte:
    Soms wordt er voor de afsluitende voorstelling uitgeweken naar een grotere ruimte, zoals een sporthal of theater nabij de school. Theater op School vraagt dan hulp van een ouder met een busje of aanhanger voor het verplaatsen van de theatermaterialen naar de voorstellingslocatie.

Decor, Materialen en Kostuums

• Verzorgt door Theater op School:
    Theater op School verzorgt de begeleiding, het theaterdecor (6 meter x 2,5 meter), de geluidsinstallatie en de theatermaterialen.
    • Afhankelijk van de situatie kan een aantal attributen ook door de kinderen zelf gemaakt worden.
  • Zelf te Verzorgen:
    De school zorgt zelf voor de aankleding van de kinderen. Het mooiste is als iedere groep en elke leerkracht in het zwart en rood gekleed komt, zo krijgen we een mooi geheel.